Rotterdam zet beste docenten in het zonnetje

Rotterdam zet beste docenten in het zonnetje
Gemeente Rotterdam,
Vijf leraren op diverse niveaus mogen zich een jaar lang ‘de beste leraar van Rotterdam’ noemen. De winnaars kregen donderdagavond uit handen van onderwijswethouder Hugo de Jonge de prijzen uitgereikt.

Vijf leraren op diverse niveaus mogen zich een jaar lang ‘de beste leraar van Rotterdam’ noemen. De winnaars kregen donderdagavond uit handen van onderwijswethouder Hugo de Jonge de prijzen uitgereikt.

Winnaars

Pedagogsich medewerker Emma Vroon van Mundo, basisschoollerares Semihanur Ozan ban  Ibn-I Sina, Speciaal onderwijsdocente Demelza Scheffer van de A.J. Schreuderschool, VO-docent Raphael Dingjan van Penta Hoogvliet en Nikki Kruijer van het Albeda College vielen in de prijzen. Enkele honderden professionals uit het onderwijs en kinderen van de scholen waren bij de uitreiking aanwezig.

In totaal werden 295 docenten genomineerd en is er bijna 6.00 keer gestemd. De kandidaten per categorie met de meeste stemmen mochten door naar de vakjury voor een gesprek. De jury onder leiding van voorzitter Piet Boekhoud van de Nieuwe Kans, besloot over de uiteindelijke winnaars.

Dit zei de jury over de winnaars:

„Een hoog kennisniveau over de ontwikkeling van het jonge kind komt goed van pas als je kinderen vooral wilt bieden wat zij echt nodig hebben. Emma Vroon brengt veel enthousiasme mee en schakelt met gemak tussen de verschillende niveaus van haar 45 kinderen.”

„Semihanur Ozan durft methodes los te laten en te kijken naar wat leerlingen écht nodig hebben. Als ze wint, wil ze een rol spelen in het realiseren van acceptatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen in Rotterdam.”

„Demelza Scheffer is een sportieve klassenassistent en is betrokken bij kinderen, ouders en haar leerkracht. Voor Demelza staat zelfstandig worden centraal en leert met de kinderen spelenderwijs. Ze heeft oog voor wat er nodig is om lekker te kunnen beginnen in de groep.”

„Raphael Dingjan maakt lessen betekenisvol door opdrachten dicht bij de leerlingen te brengen. Raphael heeft hoge verwachtingen van zijn leerlingen en heeft vertrouwen in zijn leerlingen. Raphael differentieert tussen leerlingen qua niveau en onderwijsbehoefte. Een positieve en bevlogen leerkracht.”

„Nikki Kruijer is een jonge dame en sterk in pedagogisch handelen. Nikki zoekt en maakt constant de verbinding tussen beroepspraktijk van facilitaire medewerkers en haar lessen. Een teamspeler die energiek is naar studenten en collega’s.”

Waardering

De verkiezing Leraar van het Jaar Rotterdam is een initiatief van de gemeente Rotterdam en de Rotterdamse Schoolbesturen. Met de Verkiezing Leraar van het Jaar willen zij deze onderwijsprofessionals laten weten dat zij hen enorm waarderen voor hun inzet en toewijding.

 

 

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).